18 września 2021, imieniny Stefanii, Irmy, Stanisława

Na temat, natemat.com.pl, Piotr Janczarek, Iwona Janczarek
 
Strona główna
Rozrywka i Refleksja
Diety
Podróże
Zdrowie
Prawo i finanse
Ukraina
Smacznie
GO EAST
Berlin
Księgarnia
  Banki  SodaBlast System. Nowoczesny biznes w zasięgu ręki   Upadłość konsumencka  Praca  Ubezpieczenia  Rodzina  Jak przesłać pieniądze?  Prawo w ruchu drogowym  Przyszłość przelewów w rękach FinTech  Budujemy ogrodzenie. Jak to zrobić zgodnie z prawem?  Kody rabatowe - sposób na tańsze zakupy  Forex - zasady, o których musisz wiedzieć  Jak napisać dobre ogłoszenie o sprzedaży samochodu?
Jak napisać dobre ogłoszenie o sprzedaży samochodu?

Potencjalny nabywca używanego samochodu przegląda zwykle kilkadziesiąt ogłoszeń, a nawet więcej. Kluczową sprawą sprzedawcy jest więc takie przygotowanie ogłoszenia, aby zwrócić uwagę nabywcy i zdobyć jego zaufanie. To pierwszy, kluczowy etap w sprzedaży auta.

 

Przygotowując się do napisania ogłoszenia o sprzedaży samochodu, wyobraź sobie, że to Ty jesteś potencjalnym nabywcą, poszukującym dla siebie odpowiedniego auta. Czego chciałbyś się dowiedzieć z takiego ogłoszenia? Anons o sprzedaży samochodu ma przede wszystkim charakter informacyjny. Potencjalny nabywca przegląda dziesiątki ogłoszeń albo nawet więcej i tylko przy niektórych zatrzymuje się na dłużej.

W pierwszej kolejności czytelnik ogłoszeń zwraca uwagę na markę i model samochodu, cenę, przebieg rocznik, charakterystykę silnika. W drugim oglądzie sprawdza, czy jest to pierwszy, czy kolejny właściciel, czy samochód jest z polskiego salonu, czy sprowadzony, jakie ma wyposażenie.

Profesjonalne serwisy z ogłoszeniami mają gotowy szablon do wpisywania treści ogłoszenia. Ułatwia to zadanie sprzedawcy, a przede wszystkim potencjalnemu nabywcy, w wertowaniu dziesiątek ofert i znalezieniu najodpowiedniejszych. Warto zwrócić uwagę, że zamieszczenie ogłoszenia na profesjonalnej platformie jest optymalne, ponieważ jest to poniekąd miejsce spotkań sprzedawców i nabywców.

Ogłoszenia motoryzacyjne

Pamiętaj ogłoszenie to nie reklama samochodu. Ma ono charakter informacyjny i ma budzić zaufania do Ciebie, jako sprzedawcy. Jeśli chcesz je też zareklamować, możesz wspomnieć o jego wyjątkowości w opisie, ale głównie będziesz miał pole do popisu, gdy już spotkasz się z nabywcą twarzą w twarz. Nie warto więc nadmiernie koloryzować, a już nie należy zmyślać, czy przemilczać wad. To wszystko wyjdzie na jaw, a spotkanie okaże się stratą czasu dla obu stron.

Warto natomiast wspomnieć, czy auto jest bezwypadkowe, kiedy ostatni raz było w serwisie, czy było uderzone to podstawowe pytania, na które przy sprzedaży auta musimy znać odpowiedź. Kolejne pytania mogą dotyczyć zużycia paliwa, stanu opon (czy są na wymianę), czy kierowca był palaczem. Jeśli w przeszłości mieliśmy szkodę parkingową lub kolizję, można o tym napisać w ogłoszeniu i w ten sposób wzbudzić zaufanie kupującego.

W opisie dodanym do ogłoszenia i późniejszej rozmowie trzeba skupić się na konkretach, unikając ogólników w rodzaju: „stan bardzo dobry/idealny”. Można napisać natomiast stan bardzo dobry jak na wiek i przebieg. Warto zadbać również o zdjęcia dobrej jakości pokazujące auto z zewnątrz, a także jego wnętrze.

Podstawowe błędy, jakie popełniają zamieszczający ogłoszenie,

to m.in. pomijanie usterek, zbytnie wychwalanie auta, zaniżanie lub zawyżanie ceny, nadmiar i niepotrzebne informacje, niewyraźne zdjęcia.

 

O NAS | KONTAKT | REKLAMY | MAPA STRONY | MAPA XML

Netpress, Iwona Janczarek

ul. Cyklamenowa 5, 05-077 Warszawa
Tel: 604 201 109, E-mail: allpress@pro.onet.pl

NBS - najlepsze strony internetowe