22 października 2020, imieniny Halki, Kordiana, Kordelii

Na temat, natemat.com.pl, Piotr Janczarek, Iwona Janczarek
 
Strona główna
Rozrywka i Refleksja
Diety
Podróże
Zdrowie
Prawo i finanse
Ukraina
Smacznie
GO EAST
Berlin
Księgarnia
  Kraje (countries)  Zbadaj się nim wyjedziesz.  Narty na Słowacji  wyjazdy  Polska  NARTY  Wyszukiwarka miejsc noclegowych   Warszawa i Mazowsze  Rezerwuj i jedź  Na rowerze. Podróże małe i duże  Przewodniki  Jaki hotel jest bezpieczny  Hotel dla rodziny  Miguel Angel

Bezpiecznie jak w dobrym hotelu

 

drukuj artykuł z portalu natemat.com.pl

Ktory hotel jest bezpieczny, bezpieczny hotel, COVID, hotel office, dobrze przygotowany hotel, hotel bezpieczny dla seniora

rozmowa z Markiem Łuczyńskim, prezesem Polskiej Izby Hotelarzy


Natemat: Czy powinniśmy bać się hoteli w czasie pandemii koronawirusa?


Marek Łuczynski: Nie można bagatelizowac pandemii, ale z drugiej strony nie powinniśmy obawiać się pobytu w hotelu, pod warunkiem jednakże, że wybierzemy odpowiedni. Taki hotel, który dopełni wszelkich starań, aby zminimalizować ryzyko zakażenia się. Warto więc zatelefonowac do hotelu, dopytać jak przestrzegane są zasady bezpieczenstwa i na czym one polegają. Są różne hotele, podobnie jak różne jest podejście hotelarzy do tego zagadnienia.


N: Ludzie obawiają się dużych obiektów, sadząc, że są mniej bezpieczne, ze względu na liczbę gości. Czy duży lub średni hotel może być bezpieczniejszym miejscem niż mały pensjonat, kwatera, czy apartament rezerwowany przez platformę rezerwacyjną?


MŁ: Zdecydowanie tak. Średnie i duże obiekty, czy to sieciowe, czy niezależne mają przeszkoloną, kompetentna załogę, która dba o bezpieczeństwo gości. Serwis sprzątający troszczy się o odpowiednie przygotowanie pokoi, odkażanie przestrzeni wspólnych. Pewien reżim sanitarny obowiązuję także hotelowa gastronomię, strefę spa, fitness i inne hotelowe usługi. Funkcjonowanie hotelu nadzoruje Sanepid. Tymczasem w wypadku innych obiektów noclegowych nie mamy pewności, czy standardy bezpieczeństwa są przestrzegane. Dotyczy to zwłaszcza mieszkań wynajmowanych za pośrednictwem platform rezerwacyjnych.

Zapewnienie bezpieczeństwa i poczucia bezpieczeństwa gości jest teraz wielkim wyzwaniem dla hotelarzy, ale także ich wielką szansą. Pandemia wymusza wejście na nowy poziom jakości usług. Oczywiście dotyczy to tych hotelarzy, którzy chcą ten poziom usług podnosić. Trzeba pamiętać, że wśród gości są także osoby bardziej narażone na zakażenie, jak np. seniorzy, tym samym hotele muszą jeszcze bardziej dostosowywać się do profilu odwiedzających.


N: Jak hotelarze dostosowują się do nowych warunków działania?


MŁ: Nowym wyzwaniem jest między innymi automatyzacja usług, dotyczy to zwłaszcza oferty gastronomicznej. Dla przykładu tradycyjne menu z czasem zastąpi dostępne on-line. Automatyzacja wpłynie na bezpieczeństwo gości, poprawi jakość usług, ale też obniży koszty.

Nie można tez zapomnieć o przestrzeganiu podstawowych standardów bezpieczeństwa, jak bezpieczne odległości między ludźmi, dezynfekcja – systematyczna i częsta, noszenie maseczek przez personel i gości. Na pewno nie jest to łatwe zadanie. Goście mają, delikatnie mówiąc, różny stosunek do problemu pandemii. Niektórzy nie są skłonni do przestrzegania reguł bezpieczeństwa, tym samym inni czują się zagrożeni. Właściciel hotelu i personel muszą odnajdywać się w roli mediatorów, często psychologów. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, ale hotel nie może przypominać miejsca o jakimś szczególnym rygorze przebywania. Goście muszą się czuć też komfortowo. Wszyscy musimy dbać o bezpieczeństwo nie tylko swoje, ale też innych, takie jest wymóg obecnych czasów.


N: Czy pewne obostrzenia w związku z pandemią mają wpływ na jakość usług, ich dostępność i komfort pobytu w hotelu?


Mł: Z pewnością na jakość usług i ich dostępność nie. Natomiast pewien komfort pobytu może być mniejszy ze względu na konieczność noszenia maseczek, dezynfekcji, czy zachowania odległości. Dobre hotele dbają, aby w dzisiejszych warunkach zapewnić dostępność usług i ich wysoką jakość. Oferty takie jak spa, baseny, masaże, siłownie są dostępne, zamyka się natomiast łaźnie parowe. Z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że dobre hotele zapewniają gościom komfortowy pobyt.


N: W czasach lockdownu, pracy zdalnej wiele osób wręcz marzy, aby wybrać się gdzieś na jakichś czas, popracować spokojnie w dobrych warunkach, dokończyć ważną pracę, odpocząć psychicznie. Czy hotel może być odpowiednim miejscem ku temu?


MŁ: Hotelarze muszą mieć świadomość, że czas wielkich konferencji i eventów w formule sprzed pandemii się skończył. Specjaliści przewidują, że powrót do warunków funkcjonowania światowego hotelarstwa sprzed pandemii zajmie minimum 3 lata. Konieczna jest więc zmiana podejścia do gości biznesowych. W tym może tkwić duża szansa zwłaszcza dla małych i średnich hoteli. Chodzi tu o otwarcie się na mniejsze firmy, a także na pojedyncze osoby, np. menadżerów, specjalistów. Stąd narodziła się idea „hotel-office”. Chodzi o zachęcenie gości do przyjazdu do hotelu, aby w dobrych warunkach, efektywnie popracować, zwłaszcza gdy w domu ponosimy konsekwencje lockdownu. Wiele osób czuje się już znużonych pracą we własnym m4 tym bardziej kiedy na głowie mają one obowiązki rodzinne. Dlatego też trzeba stworzyć w hotelach odpowiednie warunki: dobry Internet, dostęp do urządzeń biurowych, relaks po pracy. Potrzebne będą atrakcyjne cenowo pakiety dla pracujących, powiedzmy od poniedziałku do czwartku, a w weekend taki pakiet mógłby się zmienić w rodzinny.



 

O NAS | KONTAKT | REKLAMY | MAPA STRONY | MAPA XML

Netpress, Iwona Janczarek

ul. Cyklamenowa 5, 05-077 Warszawa
Tel: 604 201 109, E-mail: allpress@pro.onet.pl

NBS - najlepsze strony internetowe